Friday, September 9, 2011

BBQ :)

kitorang dah plan untuk buat bbq ni dah lama, as one of our friends said that 'kita buat lah ketupat days out'
ketupat tu apa? nama gang ke? yeap, nama gang, xglamour? well peduli lah nama group a.k.a gang glamour atau tak, yang penting bahagia lah kami ni tak menyusahkan orang. so then plan ni menjadi, after collect money from each of us and ada pulak 3 orang budak lelaki kelas nak join and 2 orang lagi budak perempuan yang ngam dengan kitorang. its fun. sumpah sangat besttt, mesti aku rindu kau orang bila dah habis asasi ni.
3 ekor ayam, sosej, dan sotong ball buat kami ni sangatlah terbuntang kekenyangan. ops terlupa ada nasi goreng  yang di tempah pada makcik depan uitm sekilau. picture speaks better i think, naahhh:
sesi gotong royong membersihkan ayam dan yg lain lain untuk bbq ni, meriahkan? semua beri kerjasama. :) thanks datin naimah belanja kitorang icecream :)
sampai je dekat sana, picture session dulu lah :) budak lelaki yang follow, hafiz, arif and zariq. diorang ni banyak membantu untuk pergi pasar beli barang. (aku suka pic ni, nampak aku kurus, awwwww)
ni proses hidupkan api untuk bakar ayam ayam kami tuh, hafiz and rina banyakk contribute dalam hal ni. haha.
yeahhh, bakar bakar ayammm, nyum nyum nyum. (punah diet aku)

ni lah hasilnya, tapi pelik tau, ada orang tanya 'bbq hujan hujan ni jadi ke?' haa, jadilah, nahhh kasi tengok sikit, banyak tak ayam kitorang tu, hotdog and lain lain yang dibbq kan dengan sempurna dan sedap sekali. sedap kan? yes, sedap sangat, pandai juga kami ber BBQ ye. :)
2 orang ni kerjanya gaduh je. haha. kelakar.
picture before balik, sangat suka pic ni sebab ada buih sabun hasil sumbangan budak lelaki. haha. 

memenatkan tapi seronok. ada orang marah kitorang dan terasa hati pasal BBQ ni, BBQ ni bukan untuk kelas, untuk closed friends, sebab kan dah nak habis sem, to finish our time with closed friend tu sangat berharga daripada nak ajak yang tak berapa rapat dengan kita. so why nak marah? pelik. lepas tu mak aku selalu pesan jangan kepoh hal orang,. again. inikan untuk kawan kawan terdekat, perlu ke segala benda nak cerita dekat orang lain. aku cerita dengan mak aku, mak aku balas senang je ' biasalah ada orang memang macam tu, along jangan la follow cara diorang ', i love u mom. emm, kalau orang rasa perlu, nanti bila aku and kawan kawan terdekat aku ni nak pergi mana mana, aku update lah status, 'aku nak keluar, ada sapa sapa nak ikut?' kalau 700 friends aku kat facebook tu semuanya nak follow aku bawak aje lah. boleh gitu? baru meriah kot. lagi satu, adat orang melayu agaknya, anak buah nak pergi mana mana walaupun tak de kena mengena dengan ketua kena inform ketua tu, adehhhh. so malaysian.

last but not least, kalau korang terasa dengan kami ni buat BBQ utk closed friend, kitorang pun TERASA HATI bila plan kitorang ni dituduh untuk menunjukkan gap antara orang yang berkenaan dan siap main sindir menyindir yang kononnya dianggap teasing and asking tu berlainan. but asking with sarcastic tone tu lebih sedap untuk didefinisikan pada kata kata orang yang bertanya tu kan. maaf lah kalau rasa kata kata aku ni pedas. aku cuma teringin berlatih dulu je sebelum menjadi penulis tegar. siap ada pula yang kata kawan aku buat muka dengan dia, fyi, kawan aku memang jenis macam tu, 3 semester aku dengan dia, hari hari tengok muka dia, dah naturally macam tu nak buat macam mana lagi. 

dalam bulan mulia ni, aku minta maaf lah ye kalau aku terbahasakan kauorang direct dan tegak je, ayah aku yang ajar macam tu, dia cakap, buat apa jadi tunggul kayu kalau boleh defend diri sendiri dan apa yang along buat tu betul. well, i use it well. minta maaf lah banyak banyak. 

p/s : guys, next gathering dekat melaka or any place okay? love you awesome people! 
bye!




No comments:

Post a Comment