Saturday, November 27, 2010

when ur heart speaks.better write it down.

hye cik twink si blog syida!okay, again, heart matters.tak suka betul lah ade masalah dengan hati ni.kalau sakit nya sakit yang berada dalam dunia medik dan perubatan senang je nak cari penawarnya,pergi je hospital.kalau sakit jantung,ada ubat nya,jantung berlubang,ada tempoh masanya kalau nak 'jalan' pun.pape pun bersyukur gak lah xde penyakit macam tu,.so that aku ade chance lagi untuk bernafas and bertaubat aas segala dosa yang aku buat walaupun sebnarnya aku selalu aje lalai.thats human.normal tabiat begitu...kan?

this time.masalah hati ni lain sikit.x best kan luka kan hati orang. sebab sebenarnya hati kita pun same je terluka sekali.bukan apa. pedih tengok persepsi orang. em, when things berkait dengan kita, kenapa dunia ni x pernah jadi adil. mana ada justice dalam dunia ni.there will be justice..maybe, only in court.but it still 'maybe'.wait.read this:

'jangan cintakan seseorang melebihi kamu cintakan ALLAH, kerana ALLAH akan mengambilnya kembali daripada hidup kamu'

tak tahulah betul ke tak macam ni bunyinya.tapi aku pernah terbaca dekat mane ya.aku pun dah terlupa.tapi bait-bait kata ni buat aku terpike kejap.patutlah selama ni kalau aku terlalu sayangkan seseorang tu hubungan aku dengan die terputus macam tu je.entah lah.pengetahuan agama aku terus terang tak sedalam laut china selatan,laut merah,laut sulu dan sebagai nya.tak mungkin setanding orang yang memang mengamalkan hundred percent nilai agama dalam hidup mereka.macam aku ni,mane lah boleh bercinta macam ni sebenarnya pun dalam islam.one more things:

'sekiranya ALLAH pelihara hati kamu daripada disentuh oleh mana-mana lelaki,bermaksud ALLAH memelihara kamu,sekiranya ALLAH mahu membebaskan kamu drp mana-mana lelaki,maksudnya,ALLAH mahu menjaga kamu kembali,tapi sekiranya ALLAH membiarkan kamu terus terusan begitu,di manakah kasih sayang ALLAH untukmu??'

terkedu aku baca statement ni.kawan aku drp UIA hantar mesej ni pada aku.betul.tak tipu kata-kata ni memang betul sangat kalau nak tujukan pada aku.thanx kawan!.kata-kata ni dah sentuh hati aku.cuma aku harap akan terus duduk dalam hati aku so that there will be no more things related dengan heart problem jadi kat aku.

tapi................

walaupun aku tahu semua ni.aku pasti dengan semua ni. ini cuma hati aku yang aku tahu mahukan ape.hati dia aku tak tahu.cuma aku tahu....

"no one can make us apart,except death"

its may seems like simple.trust me.its complicated.when him throw thats word to me.i have no and any problems except.is there love from GOD for me?
kalau ni memang takdir aku.orang sememangnya tak kan tahu atau faham.lihat diri anda sebelum mengkritik seseorang yang lain.this because.orang yang buat salah tu tak semestinya tak sedar kesalahan diri dia.just them dont know how to solve it.them dont know the way to out from it.so just be silent and more better pray for them.:)

ditujukan khas untuk:NUR SHAHIDA AZIRA.

TQ.:)

2 comments:

  1. i like this one dear,,,kte mnusia yg tak sempurna dan mmg mudah lupe diri,,i wish u will find ur true love when u love ALLAH ,,, =) just keep patient syidazira! u can do it sayunk =)

    ReplyDelete