Sunday, January 1, 2012

selamat tahun baru :) start it with endless smile so it wont last with endless tears. hope this year bring us amazing life we've been searching for. xoxo.

demam, aku tengah demam dan batuk kuat yang teramat sangat waktu menaip ketuk ketak entry ni. hari ni kerja masuk pagi balik petang, jadi malam ni aku bebas untuk post entry baru. entry ni nak cerita sikit pasal seriously shit ketidak puasan hati aku terhadap sesetengah customer. as for u to know aku kerja jadi cashier, konon konon comel la title tu dalam sesebuah pasaraya, yelah xperlu angkat barang berat2. pffft.

aku palingggggg rasa macam 'what the hell' bila customer chinese nak masuk kaunter aku, sebabb dia orang ni cerewet nak mati, not all, but most of all, kadang kadang sampai menyampah, kalau dia orang first yang approach aku untuk hari tersebut tak apa. ni entah customer ke berapa ratus entah, haaa, nak tahu mood cashier baik atau x, tengok nombor resit anda, agak agak no resit 50 ke bawah, nak ajak gurau ke, nak buat perangai mengada nak plastik macam ayah korang ada share pun xapa, tapi kalau no resit korang tu 210 ke 180 ke, tak payah lah nak buat gedik manja pula.

kalau chinese biasanya suka sangat lah plastik lebih, xmenyahut betul seruan kerajaan, kurangkan penggunaan plastic, ada sehari tu aku campur nugget which is wet dengan tin biskut, lepas tu dia cakap, barang basah xboleh campur kering maaa, aku nak je jawab, haiyyaaa, lu punya biskut lemau ka campur ini nugget? dalam troli boleh pulak kau campur je ehh, naik berjam jam dalam pasaraya tu, xpe pulak barang bercampur. memang tin biskut tu menyerap air, annoyinggg nyeeee awok ni.

kalau customer india, bisingggg sangat masa nak bayar kat kaunter, perghhhh, dah la bahasa diorang belit belit kann, lepas tu duk hu haa hu haaa mak aihh, nak berbual tunggu kejap lagi boleh? seriously, almost most of them bising masa kat kaunter. aku pun tak tahu komunikasi sesama mereka menjadi begitu penting waktu tu agaknya,. haihhhh.
kalau tiba hari sabtu pulak, macam baru semalam je diperkenalkan hari tanpa plastik hari sabtu, siap boleh nak marah marah lagi, ada satu customer tanya aku, kenapa tak ade plastik, aku malas nak cakap banyak, aku cakap kerajaan suruh, dari 1 januari 2011 lagi. dia boleh cakap kat aku, awak tahu kerajaan tu siapa?
aku senyum je lah, malas nak layan kann, dia cakap kerajaan tu kita tauu, ni semua merepek ni, sounds like that laa, aku nak je gelak kat situ jugak, nak main politik pulak orang tua ni dengan aku, tapi aku senyum je lah, nak je aku jawab, kalau kita kerajaan, and orang mcm pakcik ni adalah kerajaan, bumi ni dah hancur bertahun dulu dah, nampak tak dia xpeka pada alam sekeliling, ohh by the way, aku tahan  geram je masa dia nak berpolitik tu, pak cik oiy, saya belajar law pun xde kecoh macam pakcik lah, serious tak suka customer belagak pandai macam ni. karang aku berdebat siap sebut kerajaan negeri mana dulu mulakan kempen ni, aku takut dia menangis, so diam lah. heeeee, cukup comel tak aku menahan geram? macam h_ ram. lovey xbagi sebut benda pelik pelik. so fill in the blanks tauu.

ada lagi satu, kalau aku cerita orang ingat aku bajet cantik pula, kalau yang bujang bujang kan, bayar kat kaunter, macam xpernah pergi pasaraya je, macam macam haa nak tanya, lepas tu saje lah mulut tu nak berkicau, janganla ganas sangat, ala senyum la sikit, kalau hutang boleh tak? mak aihh, dah laa penat scan barang macam2 jenis manusia, tiba tiba nak ajak beramah mesra pula, ingat sesi temuduga ke apa. *kalau aku single lain cerita. hahahahahhaha, mati lovey baca ni.

okay, agaknya aku demam sebab tertekan dengan customer yang perangai macam yang tersebut. :(
so guys, please, be a charming and great customers. jangan tahu complainn je.

mood : tertekan dan menyampah.

No comments:

Post a Comment