Sunday, July 24, 2011

stalker, unknown identity, is it crucial?

bonjour, 
This entry based on what happened in Uitm Kuantan. (U.K for short) :P
baru baru ni, kita digemparkan dengan facebook in which, user facebook tersebut, kita semua tak tahu identiti nya, tak tahu siapa pemiliknya, ada antara facebook tersebut yang mengutuk dan membuka aib orang lain. 
its actually good untuk tegur kesalahan orang lain. just that, medium nak menegur dan cara tu perlu diperbetulkan. okay? is that clear to you?
aku pun suka stalker orang lain jugak, just for fun, for my ownself, kalau gosip pun, dengan closed friend sahaja.
takde lah pulak terdetik kat hati nak sebut nama lepas tu publish untuk tatapan umum.
well then, maybe dia orang buat FB tu untuk menegur orang.
tapi, awat hangpa tak pi tegur depan depan je? (tak tahu slank apa aku pakai)
lagi senang. xpun pm je lah inbox facebook budak yang kau orang tak suka atau terasa hati tu.
gaduh je lah depan depan, main tarik tarik tudung ke tarik tarik rambut pun takde hal lah.
boleh aku duduk tengok sambil makan cekedis dengan kawan kawan ketupat aku.
seronok. siap landing landing lagi. yelah kalau gaduh live mesti ambil masa yang lama kan?

nama stalker FB yang tengah hott lah kononnya sekarang ni ialah
antena kampus (kalau antena kau patah jumpa aku ehh, nanti aku bagi yang baru), si pemerhati (teropong yang kau guna image cukup clear tak?) hahaha, dan ada stalker penenang masalah, mawar berduri, yang ni okay je aku rasa, sebab dia macam nasihat nasihat, macam ubat penenang lah jugak dia ni.
maybe dia tak nak dedahlan identiti sebab biasalah manusia, bila orang baik sikit cakap 'bajet laa tuu baik'
(hehe, aku pun sama kadang2, dah nama manusia)

si pemerhati ni lebih kepada sindiran, kalau antena kampus pulak straight je nak mengutuk orang, lepas tu ayat dia 'sila diam' haha, mereka add aku, aku ignore, well, buat apa nak accept friend request orang yang takut dengan identiti sendiri? ada jugak yang accept, untuk oppose setiap claim yang diorang buat.
bagus korang! lawan balik apa mereka kata, biar hati mereka tak tenteram.
(mana ada orang yang cari pasal hati dia tenteram? kalau dia kata ye, dia deny la tu)
bila hati dah tak tenteram, syaitan tu mengacau je nak memanaskan hati dia lagi untuk menghumiliated kan orang lain pula, bila dah macam tu, tabung dosa bertambah pula, bila dah macam tu, orang yang dimalukan mendapat pahala pula, wow!!! it's really great circular flow! pffft.

ada satu page, gadis gadis hot uitm namanya, (search sendiri bagi yang nak tahu), emm, mempromosikan gadis hot uitm kot tujuan page tu. yang ni no komen. tapi na ambil gambar orang untuk upload dlm page tu minta lah kebenaran empunya badan babe. ni main ambil je, kau tahu tak akta copyright? tak tahu ehh? pergi search sana. dunia di hujung jari anda.

ok peeps, entry ni cuma ulasan, kalau si pemilik FB tersebut terasa hati, i'm sorry guys, i'm nurshahida azira. (berani sebut nama apa, saya bukan penakut) terasa? padan muka.
(aku pun ada tagline), well, mereka tak menghumiliated kan aku, cuma aku rasa ter call je untuk tulis entry ni.
since aku rasa this is partly what i'd been through in my lifetime as a uitm kuantan student.
thats all, (style miranda dalam devil wears prada cakap)
assalamualaikum guys!

3 comments:

  1. Rasulullah SAW. bersabda: (artinya) "Mengutuk seorang mukmin itu seperti membunuhnya." [HR Jamaah selain Ibnu Majah, hadis riwayat Tsabit bin Adl-Dlahak]

    harap sangat kpd mereka2 cepat2 bertaubat.. aminn

    ReplyDelete
  2. saya junior dan saya tahu cerite ini~




    die baru lepad add saya!
    Arghhhh!!!*histeria*

    ReplyDelete