Sunday, March 6, 2011

lovey.

hye! 5 march(saturday) hari tu, birthday my lovey. so, aku made decision untuk balik. dia pun balik. :) seminggu jugak la, aku berfikir, nak buat apa la masa birthday dia ni. kalau surprise untuk birthday kawan-kawan tu biasa la aku buat, jadi mastermind lagi. (kat asrama la) tapi dia ni, ta kan la nak buat macam aku buat dekat kawan-kawan kan. ada merajuk nanti, yela sebab kawan-kawan dulu aku mandikan dengan air nila, campur nescafe and macam-macam campuran lagi. ehee. tapi atas bantuan orang lain jugak la kan. ehheemm. so, setelah minda aku telah hampir berhenti berfungsi, aku contact one of my bestie, bella. bukan bellatrix lestrange cite harry potter atau bella dlm twilight. just bella. cerita and cerita segala hal plan aku. then dia setuju nak tolong ambil aku kat rumah. since aku xde transport. sayang kau bella.

lepas tu, aku wish birthday dia jumaat malam sabtu since i want to be the first. plan asal tak menjadi sebab hujan. sedih jugak sebab teringin ouh nak buat macam plan asal. nak ade lilin lilin. alaaa.. but bella bagi idea. buat je kat sungai buluh. tempat tu best. makanan pun sedap and affordable pastu tempat makan dia xde lah terlalu pack dengan orang. santai. aku just agree sebab nya, kalau buat kat kfc macam kanak-kanak.kalau kat mcd xmacam birthday. ramai orang. kalau kat pizza pun sama je. pack with people kalau waktu malam and awal-awal bulan ni. setelah penat mensurvey tempat asal nak buat yang sudah pun basah dibanjiri air hujan. so guna back-up plan. sungai buluh. d'bamboo restaurant. 

lepas tu. kitorang pergi pusat bandar pasir gudang. tak kan pusat bandar kuantan pulak kan. cari kedai kek. masuk season. ada ke patut cuma ada 2 biji kek je. kalau season kat angsana banyak je pilihan. tapi xkan nak sampai sana kan. dah la minyak bella aku yang tuang. ehhee. secret recipe? as-salam. hehe. budget den x cukop bosar la yunk. lagi satu. ada secret recipe ke kat PG tu? macam xpernah nampak aje. invisible ke apa. hehe. last-last, dapat lah jugak kek. emm. pun xbanyak pilihan. pening dah nak pusing-pusing cari kek. beli je lah. choose the best one among those cake. boleh la daripada xada. masa pun dah suntuk masa tu.

dia tak tahu aku plan macam-macam. masa aku beli kek apa semua ni, dia tengah otw balik johor daripada melaka. aku pulak. pukul 3 petang baru sampai rumah drp kuantan. bella amek aku around six lepas bia aku siap-siap and mandi-mandi dulu and rehatkan diri. penat. dah bagitau mak malam tu nak kelua. ada hal peribody. hehe. malam tu. dia pun sampai and bella balik. aku ajak dia makan-makan. dengan beg balik kampung dia. aku pun xpaham kenapa lagi besar dari aku beg balik kg. dia. ape tah dia bawak kan.

sampai je. aku suruh dia pilih menu. boleh tak dia cakap dia dah makan MCD. sabar syida. sabar. dia tak tahu pun kau nak belanja makan semua ni. aku buat la muka seposen. eh, muka lima sen, pastu dia cakap, perut dia lapar lagi. ayat nak sedapkan hati aku kot. dia pun pilih menu. pilih pakej seafood. ikan masak stim, tomyam campur, desert, and yang lain-lain tak usah disebut untuk memenuhkan entry. hehe. lepas makanan sampai, aku keluarkan kek yang aku sorok bawah meja. nasib baikla sebelum tu dia xperasan. sebab tu je modal aku untuk buat surprise. ehee. aku xmacam dia. pandai buat surprise. before tiup lilin. aku suruh dia make a wish. punyalah panjang. hehe. sejuk jugak ikan masak stim nih karang. huhu. i love u hunn.

i will do more than this on your next birthday.sorry if it not perfect dear.

tapi memang betul dia lapar lagi kot. habis licin kitorang kerjakan makanan tu semua. nyum2. sedap. nak buat macam mana. after that, lepas pergi bayar. kitorang jalan-jalan dekat bukit layang-layang. makin cantik tempat tu ye. bertahun kot tak jejak(nampak no menipunye) haha. tapi serious. tempat tu makin cantik. siap air terjun buatan segala bagai. lampu-lampu betambah dah. dulu mana ada. 9 p.m kitorang balik. :) awak sweet masa tuh. thanx ye awak.
:)

esoknya, kelua lagi. :) makan dekat pizza. dia ambil aku dekat rumah. adushh. rindu la kat awak tu. adeyh. emm. thanx to bella sebab tolong aku. bff forever. thanx jugak kepada waja kau tu yang tak jemu nak terima aku masuk dalam kete dia. btw thanx kat fia, cantik kereta kau, thanx sebab teman aku gi larkin. bau kedai. haha. nanti aku ada rezeki lebih macam korang, aku lak amik korang k. kita pusing satu dunia. thanx jugak kat feza, roommate aku yang baik hati mendengar segala bebelan aku tentang sebelum and sesudah simple plan aku ni. haha. i love all of you. :D

okaylah. thats all. Ehee.

No comments:

Post a Comment