Friday, July 8, 2011

peraturan.

skema gila tajuk entry. nak cerita pasal peraturan bagai haa.
tahulah budak law. mengada lah. saje la tu nak tunjuk budget cool and poyo.

'yang kat atas tu mesti detikan hati korang bila baca tajuk entry'
*kalau kau orang tak terasa dengan tuduhan melulu aku ni, kau orang abnormal.
mana ada orang suka kena tuduh melulu?

stop merepek!

okay, nak talk talk rubbish about peraturan. (rubbish ke?,serious rasanya. ABAIKAN)
kat mana mana bahagian dalam dunia ni pun akan ada peraturan.
tak kisah lah kalau duduk kat area pelusuk kampung yang tak ada orang pun.
korang semua mesti hidup dengan peraturan.
ada orang yang suka sangat nak langgar peraturan.
*sorry banyak redundant.
dulu, masa aku sekolah.
sekolah aku ni peraturan pelik pelik.
tak boleh pakai pin tudung, kena pakai peniti, tak boleh pakai jam tangan colouring.
pergh, peraturan dia memang buat aku rasa skema.
ape masalah tak boleh pakai pin tudung gi sekolah?kalau dah tudung tu longgar, tak sempat jahit sebab tertetas sebelum pergi sekolah, nak buat macam mana?
cuba cikgu considerate sikit?
*cewah, aku nasihat cikgu. sorry cikgu. saya ex anak murid, tiada tindakan boleh diambil.
hahahaha. (confirmkenabuangsekolahkalauakumasihbersekolah)
next, yang pakai peniti duk cucuk cucuk tepi tudung tu, kan ke sakit kami gugurl ni bila peniti tu tercucuk kat muka. jam tangan pula, colouring tu kan ceria, yang nak suruh kita orang pakai black white tu kenapa?
kawan kawan saya tak nak jadik peguam macam saya la cikgu.
bia la diorang pakai kaler kaler.
cikgu jeles ea? takut jam tangan kitorang lagi power, boleh main lampu lampu?
:)
okay, peraturan kat atas ni, aku tak follow pun masa kat sekolah, time sportcheck je.
sebab bagi aku, tak reasonable peraturan tu.
kawan kawan aku aaa yang follow.
*camne tah aku boleh tercampak course law, mungkin untuk aku menghargai undang undang. hee~
dah aku rasa tak munasabah, nak follow buat ape.
next, cuba korang bayangkan, tetengah malam, tengah syiok memandu tetiba lampu merah.
tapi takde langsung kereta area situ.
nak berhenti ke?
*kalau saye la, saye langgor aje. (xpayah nak menipu yang geleng geleng kepala tu, macam xpernah buat je)
sebenarnya penulis ni tak pandai bawak kete pun, main cakap je.
heeee~
tapi sebenarnya kita punya pemimpin pun tak bape nak ikut peraturan memimpin.
kalau depa tu ikut betui betui lurus macam tiang pembaris.
takdenye nak kacau bilau politik bagai haaa.
tak ikut peraturan la tu, sibuk benor nak kuasa.
buat kerja sendiri sudah.
yang nak overlap kuasa tu kenape?
*aku tak tau aku cakap ape. aku bantai je.
(tak tuju pada sesiapa, yang terasa tu pergi amek wuduk, tenangkan hati)

okay, peraturan ni bagus. follow lah ye readers.
tapi, kalau orang yang konon nak mencabar peraturan secara terang terangan ni.
contohnya kongsi gelap. konon la nak tentang peraturan kerajaan bagai.
nak tentang polis lah konon. tapi diorang ni mesti terikat ngan peraturan sendiri.
contohnya. kau tak boleh masuk territory aku, territory aku kau tak boleh masuk.
dasar bebal tahap mangkuk tingkat.
konon nak lari daripada peraturan sebab nak tunjuk bagus.
yg peraturan diorang nak lari tu menuju ke arah kebaikan.
pastu terikat ngan peraturan bangang sendiri cipta.
kacau orang ni sikit, parang atas kepala.
kan ke benda stupido tu.
*memang xboleh halang si syok sendiri ni membebel.

okay, takde yang serius mana pun dalam entry ni.
cuma bebelan daripada insan biasa. *cewahh.
be a better person guys!
peraturan is good

errr..

sometimes.

No comments:

Post a Comment