Wednesday, May 18, 2011

coca cola can reduce your headache guys!

hye u'olls,
this time entry aku nak share something that i'd just know about it.
saje saje je teringin nak bercerita pasal coca cola sebab, aku adalah salah satu daripada jutaan manusia (maybe)
yang sangat - sangat addicted dengan coca cola ni. addicted maknanya, memang parah ye kawan-kawan!
ramai orang tegur - tegur aku, tak bagi minum selalu, aku minum jugak, dah suka nak buat macam mana. 
yeah, well. aku rasa ramai juga yang dah tahu fakta pasal si coca cola ni.
coca cola was invented in 1886 by john pemberton (macam pembentung je bunyinya ye), dia ni pharmacist.
so sebenarnya si john ni nak buat ubat sakit kepala, dia pun campur campur special syrup dengan air bikarbonat, lepas tu, few of his customers pun rasa rasa air tu, diorang maybe cakap 'GOOD', (ini aku yang reka, sebab air tu sedap, lagi-lagi vanilla coke, perghh) so secara tak sengaja lah dia ni tercipta air coca cola.

*maybe sebab aku suka minum air ni aku jarang sakit kepala, thanks John! :)

fakta yang mengatakan coca cola mengandungi kokain? secara teknikalnya, betul sangat sangat lah tu! 
(confident tak? biase lah ada rujukan, haha)
but in 1929, coca cola dah bebas daripada kokain. (betul ke aku eja kokain ni?)so selamat nak minum kot.
pape pun, walaupun si john ni yang mula mula reka air ni, tapi yang bagi nama coca cola actually bookkeeper si john, his name is frank robinson.
orang cakap cakap, minum coca cola ni akan hakis organ dalaman kita, yeke?
hmm, walau ape pun, aku suka lah minuman ni. tengok lah macam mana nak stop nanti.

ehh,by the way, kenapa dia cipta untuk hilangkan sakit kepala??kan bagus and more better kalau dia cipta untuk kuruskan badan, mesti cepat aku yang addicted coca cola ni kurus, hmm.
bak kata lovey~ bestnya dunia kalau semua kalau. haha.

*entry ni tak best? haha, aku tak kisah pon. 

No comments:

Post a Comment